نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
5015
-
الف
+

ایمان آوردن زلیخا؛ سکانسی که «سلحشور» با آن گریست

«حسین زندباف» تدوین گر سریال «یوسف پیامبر» خاطره ای از مرحوم «فرج‌الله سلحشور» در زمان ساخت این سریال گفت.

به گزارش آی فیلم2، چهار سال از درگذشت «فرج‌الله سلحشور» کارگردان متعهد و نام‌آشنای سینما و تلویزیون ایران می گذرد. کارگردانی که آثارش شهرتی جهانی یافت و توانست نقش به سزایی در معرفی قصه های قرآنی و شخصیت‌های مطرح آن داشته باشد.

ساخت سریال «یوسف پیامبر» از بزرگترین خدماتی بوده که مرحوم «فرج‌الله سلحشور» در زمان حیات خود به انجام رسانیده است.

این سریال اکنون بعد از گذشت سال ها همواره علاقمندان بسیاری دارد و علاوه بر نمایش در بسیاری از کشورهای دنیا، پیش تر از شبکه آی فیلم 2 برای مخاطبان فارسی زبان افغانستان و تاجیکستان به نمایش گذاشته شد و مورد استقبال بسیار زیادی قرار گرفت.

«حسین زندباف» تدوین گر سریال «یوسف پیامبر» طی یک مصاحبه با بیان خاطره ای از مرحوم «فرج‌الله سلحشور» عنوان کرد: آن زمان زنده یاد سلحشور با وسواس بسیاری این سریال را ساخت و موضوعات معنوی برایش از اهمیت بالایی برخوردار بود.

وی ادامه داد: به خاطر دارم زمانی که گروه مصروف دکوپاژ سکانس ایمان آوردن زلیخا بودند، چشمم به سلحشور افتاد و دیدم که به شدت گریه می‌کند. بعدا زمانی که خودم در حال مونتاژ بودم، با دیدن این سکانس گریه کردم.

«حسین زندباف» افزود: زمانی که این سکانس از تلویزیون نشر شد، خانواده و اطرافیانم تحت تأثیر این سکانس قرار گرفته بودند و می گریستند. آنجا متوجه شدم که این موضوع از دل و جان سلحشور به همه مردم انتقال پیدا کرده و همه را تحت‌تأثیر قرار داده است.

زندباف اظهار داشت: می دانستم که سریال «یوسف پیامبر» محبوب خواهد شد ولی برخی به سلحشور حمله کردند و او را مورد نقدهای غیرمنصفانه قرار دادند. همان زمان به او گفتم که در مقابل نقدهای منفی سکوت کن. این سریال در زمان خود سرک ها و گذرها را خلوت کرد و بسیاری از دیدن آن لذت بردند و امیدوارم که توشه خوبی برای مرحوم سلحشور باشد.

تدوین گر سریال «یوسف پیامبر» به فارس گفت: سلحشور فلمنامه داستان «حضرت یونس» را هم نوشته بود و برایم خوانده بود. بسیار زیبا و جذاب بود. کاش زنده بود و ساخت سریال های قرآنی را ادامه می داد.

سریال های تلویزیونی «فرج‌الله سلحشور» به نام های «ایوب پیامبر»، «مردان آنجلس» و «یوسف پیامبر» که از شبکه آی فیلم 2 نیز به نشر رسیده، حاوی پیام ها، آرمان ها و مسیرهای جاری فرهنگی، تاریخی و قرآنی است که در ارتباط با مخاطب بیشترین بازدهی را داشته و نشان از تسلط فلمساز بر موضوعیت مجموعه های قرآنی دارد.

«فرج‌الله سلحشور» زاده سال ۱۳۳۱ در شهر قزوین، پس از سال ها تلاش بی دریغ در زمینه هنر در هشتم حوت/اسفند 1394 به دلیل ابتلا به بیماری سرطان ریه به دیدار محبوب شتافت.

م ح/ ح ح 

نظر شما
ارسال نظر